Oct 31 2008 11:30AM

Juan Luís Jiménez Laredo
Dept. of Architecture and Computer Technology, University of Granada

Peer-to-Peer Evolutionary Algorithms

Peer-to-Peer (P2P) systems form an alternative for building a potentially free virtual supercomputer. Such systems fit with the Evolutionary Computing (EC) demands on computational power when tackling large instances in hard optimization problems. A distributed Evolutionary Algorithm (EA) simultaneously promotes diversity and reduces the response time. Nevertheless, there are still many challenges on the parallelization of EAs in P2P systems. In this talk we present a survey on the state of the art in P2P EAs and our solutions to the main P2P issues such as decentralization, massive scalability or fault tolerance.

Les séminaires du LVSN ont lieu le vendredi à 11h30 dans la salle PLT-2744.