May 17 2004 10:30AM

Prof. Sanjit Mitra
University of California, Santa Barbara

Efficient nonlinear image processing algorithms

Two-dimensional quadratic Voleterra operators developed for edge enhancement are reviewed. A number of practical image processing applications of these filters are then considered and the proposed algorithms are outlined. These applications include image contrast enhancement, impulse noise removal, image zooming, image half-toning, and image coding. In each of these applications, it is shown that the processed images appear perceptually much better in quality than those obtained using many other well-known methods.

Les séminaires du LVSN ont lieu chaque vendredi à 11h30 dans la salle PLT-2501.