Sep 22 2017 11:30AM
Online optimization of microscopy imaging parameters

Mar 28 2014 11:30AM

Henrique Fernandes
Laboratoire LVSN
Département de génie électrique et de génie informatique, Université Laval

Fiber orientation analysis in carbon-fiber-reinforced polymers (CFRP) using infrared thermography

Carbon-fiber reinforced composites are widely used in industry. One of the key features regarding their quality and usefulness is related to the fiber orientation and content. Thus one needs to develop testing techniques to assess fiber content. Destructive methods can be employed to evaluate the fiber on a composite, e.g. cutting a section of the material, polishing the area and evaluating it with microscopy. However, the destructive approach is not always an option since the sample will be damaged after the inspection and probably unfit for use. Thus, Non-Destructive Testing (NDT) techniques must be employed in some cases to assess the material's fiber content. In this work Infrared Thermography (IT) is applied, a well-known NDT technique, to assess fiber orientation. More specifically a pulse diode-laser heating technique is used to assess fiber orientation on the surface and sub-surface of carbon-fiber laminates.